סביבון הפתעות – כיף חנוכה !

איזה כיף שחנוכה הגיע!! (למרות שלחלקנו גם זה מורכב עכשיו בתקופת המלחמה.. אני יודעת.. אבל העולם צריך המון המון אור בימים אלה..) ואני רוצה לספר לכם על סביבון ההפתעות 🙂

ילד מתוק מציץ בתוך סביבון ההפתעות

בשנה שעברה קצת לפני חנוכה דיברנו על כמה זה חג נפלא ומישהו סיפר שבבית שלו היו עושים 'סביבון הפתעות' – סביבון שבכל יום יש בו הפתעה אחרת כל שמונת ימי החנוכה..

אימצתי מיד את הרעיון והוא היה, איך לא, הצלחה מסחררת!

אז רציתי לשתף ולהמליץ לכם לעשות גם…

איך עושים סביבון הפתעות?

שלב ראשון – מכינים את סביבון ההפתעות

מומלץ משאריות קרטונים אבל תהיו יצירתיים כמה שבא לכם 🙂 – שנה שעברה הכנתי מריבועי קרטון סביבון ממש גדול, בגודל של ילד בן שנתיים, השנה הפכתי inside-out קרטון של קורנפלקס וקישטתי בסביבון הפתעות שהדבקתי מלא שטויות לא קשורות שהסתובבו פה (הכל אקולוגי עד כה)

סביבון הפתעות עשוי מקופסת קורנפלקס שהפכתי אינסייד-אאוט ומקושטת בשאריות קשקושים

שלב שני – אוספים הפתעות ומתכננים את שמונת ימי הסביבון

בגלל שאני אוהבת אקולוגי ולא לקנות המון דברים בחנות, אצלנו זה נע בין

🎠שוברים לחוויות משותפות – היום הילדים קיבלו שובר לקולנוע, שנה שעברה שמנו סרט דיוידי עם שקית גרעיני פופקורן ותערובת להכנת שוקו בשביל ערב סרט משפחתי.. אפשר להכניס שובר לפיקניק, בוקר משחקי קופסא, נסיעה לים או לטיול, קיר טיפוס, הפנינג חנוכה ועוד…

היה מדהיםםם!

🍨מאכלים מפנקים – ערכה לקישוט עוגיות שוקולדצ'יפס ענקיות, סחלב פינוקים, הכנת פיצות, סושי ועוד כיד הדמיון והטעם של הילדים

✂️מתנות שמכינים – פיות לבד, תיק תפור, משחקי אבנים, שלט לחדר…

🎨ערכות יצירה – רקמה, חרוזים, חוטים לצמידים, בנייה, צבעים מיוחדים ועוד אינסוף אפשרויות

🎁מתנות יד שניה – השנה הלכתי לשתי חנויות יד שניה לטובת המאורע ומצאתי אוצרות! בובות מהממות שהילדים יאהבו, מכוניות רובוטריקים, נעלי בית קסומות ועוד כל מיני….

שלב שלישי – חיפוש הסביבון!

בכל בוקר, או כל אחה"צ בזמן הדלקת הנרות – מחביאים את הסביבון והילדים מחפשים ברחבי הבית. (אצלנו יש גם שיר שהולך ככה: 'סביבון הפתעות! סביבון הפתעות! סביבון הפתעות!

דוגמא לשמונת ימי סביבון הפתעות

🔥נר ראשון – שובר לסרט משפחתי בקולנוע – **אם מישהו מבני הזוג משרת במילואים פעילים אתם גם אמורים להיות זכאים לכרטיסים לכל המשפחה כולל חבילת פינוק ממש שווה (פופקורן, במבה, מיץ, גלידה לכל אחד)

🔥🔥נר שני – ממתק שוקולד עם מיליון תוספות (ממיסים שוקולד מריר בתבנית, כטבלה שלמה. כשנמס מפזרים מעל סוכריות צבעוניות, בייגלה, חמאת בוטנים, קורנפלקס או מכל הבא ליד)

🔥🔥🔥נר שלישי – סחלב ומרתון משחקי קופסא

🔥🔥🔥🔥נר רביעי – קלפי ריקוד (מצאתי בחנות יד שניה) ומסיבת ריקודים

🔥🔥🔥🔥🔥נר חמישי – כסף אמיתי (דמי חנוכה מסבא, כמו פעם 🙂 )

🔥🔥🔥🔥🔥🔥נר שישי – מרכיבים להכנת סמור'ס ומדורה

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥נר שביעי- בובה לכל ילד (מצאתי בחנות יד שניה)

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥נר שמיני – אוצרות של פיות

כמובן ש…

א. אפשר גם פחות אקולוגי… המטרה היא בעיקר לשמח את הילדים ואת הבית 🙂

ב. תוך כדי הכתיבה ניסיתי לחשוב מה איתי. מרגישה שכל כך מגיע לי פינוק כל ערב בחנוכה. אז אני הולכת ליישם ומציעה גם לכם – לפנק את עצמכם בשמונה מתנות קטנות לאורך החג, אחת לכל יום ❤ אולי להרחיב את זה לכל תקופת המילואים או פשוט לכל התקופה שאנחנו חיים 🙂

שיהיה לכולנו חג מלא באור ובניסים ונפלאות. שנראה את הכוחות הגדולים שיש בנו ונצליח להוציא מהאורות שלנו החוצה לעולם💫

ענת אסף

ענת אסף, בת 30, נשואה באהבה גדולה לנחמי'ה ואמא לשלושה מתוקים. מגדלת את המתוקים בחינוך ביתי במדבר ועובדת בחינוך בלתי פורמלי בהנחיית קבוצות, העברת תוכן ולימוד בתי מדרש. בעלת תואר ראשון במדעי הסביבה ומחשבת ישראל. אוהבת טבע, ליקוט, יצירה, קיימות

כתיבת תגובה