מנטרות אישיות כדרך חיים

היי אהובים…

התלבטתי מה לכתוב בזמן הזה של המלחמה שאנחנו נמצאים בה ורציתי לשתף ולהזכיר את עולם המנטרות (האישיות) כדרך להתמודדות פנימית.

גם בשבילי השבועות האחרונים היו מאוד קשים

עם הרבה עצב, תסכול וקושי בהרבה חזיתות של החיים להתמודד איתן…

ביניהן ההתמודדות עם הזוועות והכאב העצום על מה שקרה בעוטף. והאיש שלי שהלך למילואים מהרגע הראשון ובקושי חזר. והצורך להחזיק את הבית לבד עם קטנים בחינוך ביתי והרגשה שאני טובעת. ואמא שלי שחסרה כל כך. ועבודה שמאוד חשובה לי אבל החליטו להחליף אותי כי אני לא מתפקדת לשביעות רצון המערכת במצב המשוגע הזה.

ומצד שני הרגשה שאני אמורה להודות על המזל שלי. ובאמת יש גם הרבה על מה להודות תמיד…

עשיתי ניסיונות קטנים מאוד להקל את השגרה המבולגנת כמו לתכנן את תזונת הילדים לפי מה יעשה לי הכי פחות בלאגן במטבח (המנצחים – קורנפלקס וטוסטים שלפני המלחמה לא היו קיימים אצלנו בבית), קורס מזורז מורחב במשימות בית לילדים (כביסות, כלים, מטאטא ושטיפה) וסופסוף מנוי לנטפליקס…

רציתי למצוא גם דרך לחזק קצת את הנפש ופניתי לניסיון שלי עם מנטרות אישיות.

המנטרות שאני מתכוונת אליהן הן משפטים קבועים, שחוזרים עליהם כל יום (אפשר על הבוקר/ לפני השינה/ כמה פעמים ביום) והמשפטים האלו מחלחלים לתודעה הקבועה שלנו והופכים להיות טבעיים לנו ומובילים את המחשבה שלנו.

המנטרות האלו הן אישיות לסיטואציה ולאדם לפי הצורך, התפיסות והאמונות של האדם.

אני התחלתי להשתמש במנטרות בהריונות ובלידות שלי וגיליתי כזה זה חזק ומשמעותי ואיך משפטים שאני מתרגלת בשגרת ההריון צפים כאינסטינקט ברגעים הקשים ובמהלך הלידה.

איך בוחרים מנטרות?

1. קודם כל לנסות להבין מה כרגע מעסיק, מטריד או קשה לי. אקח כדוגמא חברה לקראת לידה שמאוד מאוד חששה מהגעה לניתוח קיסרי.

2. לנסות לפרט את החשש ואת המשמעות שלו בשבילי. בדוגמא – הבנה שניתוח קיסרי בתפיסה שלה הוא כאילו לא לידה טבעית רגילה ומעלה מחשבה שאולי היא נכשלה בללדת.

3. להגיד בקול רם כל מיני משפטים, מכל מיני זוויות, שאולי רלוונטיים ויכולים לעזור. אם אני מזהה משפט שמרגיש מדויק אני כותבת אותו על דף. בדוגמא – אני אעשה כמיטב יכולתי בלידה. אני מאמינה בכוחות שלי. העיקר הוא שהתינוק שלי יהיה בריא. הצוות הרפואי יתמוך בי ויעשה מה שצריך כדי שהתינוק יהיה בריא. גם בלידה קיסרית אני היא היולדת והאמא של התינוק שלי. אני יכולה להשפיע הרבה על הלידה גם אם יהיה ניתוח קיסרי. אני עושה כמיטב יכולתי ומשחררת שהדבר הכי נכון בשבילנו יקרה. *תוך כדי הכתיבה משחקים קצת עם הניסוח שיהיה הכי מדויק בשבילי.

4. עכשיו יש לי דף עם כמה משפטים שהתחברתי אליהם. לחזור על המשפטים כמה פעמים ברצף.

5. לשמור את הדף במקום נגיש ולקרוא בקול רם ולאט לפחות פעם ביום או כשהקשיים והחששות עולים. לקרוא לאט ולתת לכל מילה לחלחל וליצור אדוות בגוף ובתודעה.

6. אפשר מחלק מהמשפטים ממש להכין דפים מצויירים ומושקעים ולתלות בחדר השינה/ מקרר/ מראה באמבטיה….

החזרה על המשפטים אמורה לתת לי שלווה ובטחון מול החששות והקשיים שאני חווה.

אז גם עכשיו המנטרות נחלצו לעזרתי.

כשהגעתי למשפטים שמדויקים לי ולקשיים שלי הרגשתי שאני יכולה לנשום קצת יותר בקלות.

דוגמא לבחירת מנטרות

אם משתלטת עליי עננה של אבל וכאב עמוק על מה שקרה בעוטף, אני מרגישה חוסר אונים וקצת קשה לי לנשום. אז המשפטים שלי מתחילים לעלות ולהרגיע אותי.

בשבילי, המשפטים הם בסגנון:

אני יודעת שהמציאות מורכבת

זה בסדר שאני לא מבינה את המציאות

אני יכולה להיות אחראית רק על המעשים שלי

אני לוקחת אחריות לעשות טוב במעגלים שבהם אני יכולה ולקוות שזה יתפשט

אני תורמת את המקסימום שאני יכולה למצב במדינה שלי

אני משחררת מה שלא בשליטתי

עוד קצת על שימושי מנטרות

העולם של המנטרות הן מאוד משמעותיות בעוד הרבה היבטים.

משתמשים בהן למדיטציות.

אפשר ללמד את הילדים להשתמש במנטרות פשוטות מול רצונות וקשיים,

אפשר להשתמש במנטרות כדי לכוון את העבודה הפנימית שלנו, כמובן לא רק בזמני משבר (למשל אם אני רוצה להיות יותר סבלנית או יותר חיובית למצוא משפטים מדויקים שמחוברים לאופן שבו אני רואה את העולם ואת עצמי ויעזרו לי להגיע למקום הזה), או כדי להזכיר לעצמנו דברים שחשובים לנו.

אני מצאתי נחמה בתוך המנטרות שלי ולכן ממליצה לכם להשקיע בזה גם… התשובות והכוחות נמצאים בפנים אצל כל אחד מכם ♥️

אם תרצו עזרה למצוא מנטרות מתאימות לקושי מסויים, מוזמנים לכתוב לי ואנסה לעזור למצוא כיוון

ואם יש לכם מנטרה משמעותית שתומכת בכם , מוזמנים לשתף בתגובות….

מקווה שיגיעו ימים טובים יותר בקרוב ושנעזור אחד לשניה להתחזק במרחב הפרטי והרחב של העם והמדינה המיוחדת הזו. ושתהיה נחמה לאנשים היקרים שיש להם עכשיו פצע עצום בנפש.

ענת אסף

ענת אסף, בת 30, נשואה באהבה גדולה לנחמי'ה ואמא לשלושה מתוקים. מגדלת את המתוקים בחינוך ביתי במדבר ועובדת בחינוך בלתי פורמלי בהנחיית קבוצות, העברת תוכן ולימוד בתי מדרש. בעלת תואר ראשון במדעי הסביבה ומחשבת ישראל. אוהבת טבע, ליקוט, יצירה, קיימות

כתיבת תגובה